úterý 4. března 2014

Výletní poznatky: Antequera, Córdoba, Ronda, Sevilla a Granada s úžasnou Alhambrou

Jelikož mě městská turistika až tak nebere, tak tahle úžasná města shrnu v tomhle jednom článku. Nejsou to ani zdaleka všechna zajímavá města z Andalusie, ale jsou to ta, která jsme navštívil a zaujala mě nejvíce. 

Úžasná, prosluněná a temperamentní Andalusie :)


Antequera

Už jsem zmiňoval ferratu El Torcal de Antequera (článek), takže tušíte že okolí tohohle městečka (nebo spíše vesnice) je hornaté a malebné pro horalovu duši. Samotná vesnice, jak už to tak v Andalusii bývá, je z velké části bílá. My jsme se tam dostali až k večeru, takže byla vesnice spíš nažloutlá z pouličního osvětlení. Je tady hrad. Večerní romantika... Antequera je na půlden.
Více fotek z Antequery: Rajče

Bílé domy a stylové pouliční osvětlení.

Vydlaždíkovaná cesta skrze Antequeru.

Córdoba

Nejznámější na Córdobě je La Mezquita (mešita) s původně 1293 sloupy (dnes dochováno 856). A průvodce říká že se jedná o jeden z největších dech beroucích úkazů muslimské architektury na světě. My jsme bohužel dovnitř nešli, protože jsme to nevěděli a přišlo nám to drahé... :D
Jinak se v Córdobě nachází, stejně jako v každém správném městě v Andalusii, pevnost Alcazar of the Christian Monarchs s krásnými zahradami. Córdobou nás provedla Erasmačka Kristína za což děkujeme! Córdoba je na jeden dlouhý den.
Více fotek z Córdoby: Rajče

Dvorek u La Mezquita.

Pohled z věže v Alcazaru.

Ronda

Ronda je prostě cool. Jedná se o el pueblo blanco (bílou vesnici). Vesnice je to sice malá, ale zato s velkou koncentrací pro turistu atraktivních památek. Hned po příchodu vám vyrazí dech trojkombinace - "most", útes, a máte-li štěstí tak i kontrast bílých domečků se zamračenou oblohou. Ronda je natolik kouzelná, že ji všechny návštěvy Erasmáků se kterými jsem mohl mluvit stavěly na druhé místo (po Seville nebo po Granadě). Nachází se tady také jedna ferrata, kterou jsem ale nestihl. A pro milovníky speleologie je tady jedna jeskyně. Ronda je na jeden pohodový den (bez toho outdooru). 
Více fotek z Rondy: Rajče

Pohled na most z boku.

Pravý útes s domečkem.

Levý útes s bílou vesničkou.

Sevilla

Hlavní město Andalusie. Hlavní rival Málagy (jak ve fotbale, tak ve vychvalování města). Avšak upřímně- Sevilla je turisticky úplně jinde než Málaga. Pro mě byla Sevilla jednoznačně největší zážitek co se městské turistiky týče. Přiznávám že za to trochu může v poznatcích zmíněná Torre del Oro ale hlavně hvězdné Plaza de España (hvězdné proto, že je to místo natáčení StarWars). Sevilla je prostě vhodná pro geeky :)) Je na 2-3 dny. Záleží jak moc jste geek a jak dlouho plánujete jezdit lodičkou kolem Plaza de España :))
(Jinak je tam samozřejmě i spousta dalších turistických zajímavostí jako katedrála s pozůstatky Krištofa Kolumba)
Více fotek ze Sevilly: Rajče1, Rajče2

Nepopsatelně úžasné Plaza de España.
Katedrála Panny Marie focená z Torre del Oro.

Granada

Na závěr orientální Granada. Město známé tím, že se v něm nejspíš po chvíli ztratíte. Ve městě je totiž nejznámější, největší a nejkrásnější ze všech hradů Andalusie a tak je město konstruováno pro zmatení nepřítele dost zmateně. Kromě Alhambry, která musí být cool na jaře (byl jsem na podzim a zahrady vypadaly dobře, ale jaro musí být úžasné), je zde i orientální město, které mě pro přemíru orientálnosti moc nezaujalo, nicméně spousta kamarádek si Granadu vychvalovala daleko více než Sevillu. Granada zanechala dojem, že je o Alhambře, zahradách a orientálních uličkách. Ještě se zde nachází Gipsy část města, ale tam jsem se nedostal. Měly by tam být jeskyně obydlené místními Cikány. Je na 2-3 dny. Jeden den na Alhambru a zbytek na město.
Více fotek z Granady: Rajče


Jedna z orientálních uliček Granady.
Známá fontána uvnitř Alhambry.

Říká se, že Andalusie je totálně jiná než zbytek Španělska. Já jsem měl možnost zatím poznat pouze Andalusii a musím se přiznat že mě svou kýčovitostí nadchla... musel jsem si na to zvyknout, ale po návratu domů mi přijde tady všechno okolo nudné (budovy nemají na sobě cihličky, slunce nesvítí celou zimu, vzduch není celý rok perfektní, lidé které potkáváte se na vás neusmívají celou dobu, a rozumíte všemu co si lidé na ulici říkají... což je kolikrát nejhorší).

Takže pozor! Netrávit v Andalusii více času než je nezbytně nutné :)

2 komentáře:

  1. Tioooo! que guay las fotos! las has modificada en ps?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Muchas gracias! Un poco :) ... ps también, pero no solo ps.

      Vymazat